Sporla İlgili Doğru Bilinen 10 Yanlış

Egzersiz sağlığımıza katkılarıyla daha sağlıklı yaşlanmamızı, ruh sağlığımızın korunmasını sağlar ve sosyal gelişimimize faydalıdır. Hevesle spora başlayıp, sağlıklı ve fit olma yolunda ilk adımlarını atan birçok kişi, spor yaparken doğru bilinen yanlışlar yüzünden sakatlanarak spordan soğuyor. Şimdi de bu yazımızda spor ve üzerine yanlış bilinenleri, kulaktan dolma bilgilerle pek çok insanı etkileyen tavsiyeleri ortaya çıkarıyoruz.

Yanlış: Her spor dalı için ısınma hareketlerine gerek yoktur.

Doğru: İster profesyonel sporcu olun, isterseniz kendi başınıza hafif tempolu bir koşuya çıkmaya hazırlanın, spor yapmadan önce ısınma hareketleriyle spora hazırlanmanız gerekmektedir.

 

Yanlış: Kilo vermek adına en hızlı yol spor yapmaktır.

Doğru: Kilo vermek için kısa zamanda sonuç almak istiyorsanız doğru beslenmenin spordan çok daha etkili olduğunu gösteriyor. Hızlı kilo kaybı için yapmanız gereken iki katı spor yapmak değil, beslenmenize dikkat etmektir.

 

Yanlış: Yağları kasa çevirmek için ağırlık kaldırmak gerekir.

Doğru: Ağırlık çalışarak kas yapabilirsiniz, ama kaslarınız yağ dokusunun altında kalacaktır. Kasları görünür hale getirmek için yağlardan kurtulmanız gerekir.

 

Yanlış: Vücudunuzu şekle sokmak için haftada 1-2 gün spor yapmak yeterlidir.

Doğru: Uzmanlar haftada en az 3 gün belirli bir program dahilinde spor yapmanız gerektiğini söylüyor hatta yapılabilirse her gün hareket etmenizi öneriyor. Kısa tempolu yürüyüşler, merdiven çıkmak gibi basit günlük fiziksel aktiviteler yaptığınız diğer idmanları daha etkili kılıyor.

 

Yanlış: Fit olmak istiyorsanız uzun kardiyo antremanları yapmanız gerekir.

Doğru: Yapılan araştırmalar çok hızlı ve zorlayıcı tempoda yapılan kısa egzersizlerin, uzun süreli sabit tempo egzersizler kadar faydalı olabileceğini gösteriyor. En rahat spor aktiviteleri ve zorlayıcı egzersizler olarak iki grubun da kalp sağlığı açısından aynı oranda fayda gördükleri tespit edilmiş.

 

 

 

Yanlış: Sporu bıraksanız bile en az 2-3 hafta kas kaybınız olmaz.

Doğru: Ne yazık ki sporu bıraktıktan sonra 1 hafta içinde kaslar zayıflamaya başlıyor. Bu yüzden düzenli spor yapmanız önemli.

 

Yanlış: Ne kadar yorulunursa o kadar verimli bir egzersiz yapılmıştır.

Doğru: Sanılanın çok yorulmak egzersizin verimli olduğu anlamına gelmiyor. Yapılan araştırmalar vücudun taşıyabileceğinden daha fazla spor yapmanın kalp hastalığına neden olabileceğini söylüyor.

 

Yanlış: Mekik çekmek karın yağlarını eritir.

Doğru: Mekik çekmek yağları eritmez sadece karında bulunan kasların daha fazla belirginleşmesini sağlar.

 

Yanlış: Aç karnına spor yapmak yararlıdır.

Doğru: Açken egzersiz yapmak yerine egzersizden bir saat önce hafif bir yemek yemek sanılanın aksine daha faydalıdır.

 

Yanlış: Egzersiz bittiği zaman faaliyeti direkt bırakmak.

Doğru: Spor bitiminde hızlanan kalp atışınızı normale çevirmek ve adale sakatlanmalarını engellemek için en az 10 dakika boyunca esneme ve soğuma hareketleri yapılmalıdır.

Günümüzün yoğun iş temposuna yenik düşmüş ve teknolojinin insanları koltuklara yapıştırdığı şartlarda spor, sağlıklı bir hayat için hiç olmadığı kadar önem kazanmıştır. Her ne kadar spor yapmak çok önemli olsa da, bilinçsizce yapılan spor yarardan çok zarar getirebilmektedir. Sizlere bu yazımızda sporda doğru bilinen yanlış bilgileri derleyerek sakatlanmaları, istenilen verimi kazanamamanın önüne geçilmesini bir nebze de olsa yardımımız dokunsun istedik. O zaman haydi spora!