Özellikle yaz mevsiminde, formunu korumak isteyenler ve spor salonlarının dışında yürüyüş ya da koşu yapmak isteyenler kendilerini açık havanın kollarına atıyorlar.
Açık havada spor yapmanın faydaları saymakla bitmez ancak egzersiz yapmadan önce atlanmaması gereken bir adım vardır. Egzersize başlamadan önce ısınma hareketleri yapmak gerektiğini artık herkes biliyor.

Egzersiz öncesi ısınmak, vücut ısısını yükseltir, beyin kas iletişimini başlatarak vücudu zihnen ve bedenen hazır hale getirir. Böylece egzersiz sırasında meydana gelebilecek olan sakatlık ve incinmelerin riskini azaltır.

Açık havada egzersiz yapanlar, yürüyüşe ya da koşuya çıkanların zayıflama hareketleri yaparken, yaptığı spordan maksimum faydayı almak için yazımızda vereceğimiz egzersiz öncesi ısınma hareketlerini yapmaları büyük önem taşıyor.

Açık Havada Koşu Öncesi Isınma Taktikleri

Açık havada koşmadan önce bazı ısınma hareketleri yapmak gereklidir. Yapılan bu ısınma hareketleri konsantrasyonu arttırır, sonradan oluşabilecek kas ağrılarını önler ve daha rahat bir egzersiz yapmaya yardımcı olur. İşte koşu öncesinde yapabileceğiniz ısınma hareketleri…

Bacak Kasları İçin Isınma Hareketleri

Bacak kaslarınızı esnetirken destek alabileceğiniz bir direk veya bank bulun. Sağ bacağınızı kaldırıp öne arkaya doğru hareket ettirin. 8-12 defa tekrarladıktan sonra aynı hareketi diğer bacağınıza uygulayın. Bunları yaparken vücudunuzu dik tutmalısınız.
Bacak ve kalçanızı esnetmek için sağ ayağınızı kaldırarak öne doğru büyük bir adım atarmış gibi yapın. İki bacağınızla bu ısınma hareketini 8-12 kez tekrarlayın.
Son aşamada pozisyonunuzu bozmadan ileri doğru attığınız adımı yan doğru atın. Sağ bacağınızı kaldırıp dizlerinizi büktükten sonra içten dışa doğru dairesel hareketler çizin. Aynı hareketi yine sol bacağınıza da 10-15 kez uygulayın.

Skechers Spor Ayakkabı

Dizler İçin Isınma Hareketleri

Açık hava egzersizleri yapmadan önce ısınma hareketlerinde sıra dizlerdeki kasları çalıştırmakta…
Dizleri çalıştırmak için çok basit bir hareket var. Ayaktayken ellerinizi dizlerinizi üzerine koyun ve bu şekilde dizlerinizle yavaşça daireler çizin. Birkaç kez yaptıktan sonra aynı hareketi ters yönde yapın.
Destek alabileceğiniz bir yer bulduktan sonra vücudunuzu sabit tutun. Nefes alın ve nefes verirken öne doğru uzanarak tek bacağınızı arkaya doğru uzatın. Sonra aynı hareketi diğer bacağınızla uygulayın.

Bel ve Karın Kasları İçin Isınma Hareketleri

Spor esnasında, zayıflama hareketleri yapmadan önce bel ve karın kaslarını da önceden çalıştırıp spora hazır hale getirmek sağlık için önemlidir. Açık havada spor yapmanın faydalarından maksimum derecede faydalanmak için ısınma hareketlerini mümkün olabildiğince aksatmamak lazım. Bel ve karın için ısınma hareketleri ise:
Ayaktayken bacaklarınızı omuz hizasında açın. Elinizi belinize koyarak daire çizin. Bu hareketi içe ve dışa doğru 10-12 kez tekrarlayın.
Yine ayaktayken kollarınızı öne doğru uzatın ve ellerinizi birleştirin. Bu pozisyonda vücudunuzu arkaya doğru itin. Birkaç saniye öyle kalın. Aynı şekilde kollarınızı arkada birleştirin ve vücudunuzu öne doğru itin. Bu hareketler ile karın ve bel kaslarınızı esnetmiş olacaksınız.