Yaz mevsimine resmi olarak giriş yaptığımız bugünlerde hala forma giremediğini düşünenlerden misiniz siz de? Tatil planınız her geçen gün biraz daha yaklaşırken fazlalık olarak nitelediğiniz kilolarınız yüzünden kendinizi keyifli hissedemiyor musunuz? Endişelenmeyin. Çünkü kendinizi daha formda hissetmek için uygulayabileceğiniz bir yöntem var… Hem de bu yöntemle zayıflarken evden çıkmanıza gerek de yok. Evde yürüyüş olarak adlandırabileceğimiz bu daha sağlıklı olma yöntemi sayesinde siz de fazla kilolarınızdan kolaylıkla kurtulabilirsiniz.

Evde Yürüyüş Yapılır mı?

Her ne kadar giriş kısmında evde yürüyüş yapmanın ve hatta bu yürüyüşle kilo vermenin mümkün olduğunu vurgulamış olsak da; bir kez daha belirtmeliyiz ki “Evde Yürüyüş Yapılır mı?” sorusunun cevabı evettir. Özellikle spor salonlarına üye olmak için bir yığın para harcamak istemeyenlerin ya da açık hava yürüyüşleri için fazla alerjik yapıda olanların veya spor yapmak için evden çıkmaya erinen kişilerin favori tercihlerinden olacak evde yürüyüşün nasıl yapılması gerektiği de konuyla ilgili en çok merak edilen sorulardandır.

Evde Yürüyüş Hareketleri

Evde yürüyüşü hayatına entegre etmiş bir kişiyseniz Leslie Sansone isimli fitness eğitmenini zaten duymuşsunuzdur. Fakat tahmin ediyoruz ki duymayan kişilerin sayısı da oldukça fazladır. Leslie Sansone evde dar bir alanda kilometrelerce yürümeyi sağlayan hareketleri bulan kişidir ve fazla kilolarından ev koşullarında kurtulmak isteyen kişiler Leslie’nin videolarını sık sık izlemektedir.

Siz de Leslie Sansone’u izleyerek zayıflamak isterseniz Youtube aracılığıyla ona ulaşabilir ve birbirinden farklı hareketlerle kilometrelerce yürüyerek zayıflayabilirsiniz.

Evde yürüyüş yapmanın faydaları da bu aktivite ile zayıflamak isteyen herkesin en çok merak ettiği odak noktalarındandır.

Evde Yürüyüş Yapmanın Faydaları

Yürüyüşün insan vücudu için en sağlıklı sporlardan biri olduğunu söylemek mümkündür. Kişi, yürüyüş yaparak kendisini fiziksel ve ruhsal olarak daha iyi hissedebilir. Evde yürüyüş yapmanın faydalarını daha detaylı açıklayacak olursak;

  • İçeriğimizin neredeyse tamamında vurguladığımız gibi evde yürüyüş yapmak zayıflatıcı etkiye sahiptir. Fazla kilolu olmanın sağlık açısından olumsuz bir durum olduğunun kanıtlandığı günümüzde evde yürüyüşle kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Bu da evde yürüyüşün en önemli faydalarından biridir. Yürüyerek zayıflamak ile ilgili daha çok fikir sahibi olmak isterseniz “Kilo Vermek İçin Nasıl Yürüyüş Yapmalıyız?” yazımızı da okumanızı öneririz.
  • Düzenli yapılan yürüyüşün kalp hastalıkları sebepli ölüm olasılıklarını yüzde 40 oranında azalttığı bilinen gerçeklerdendir. Kısacası evde yürüyüşün önemli faydalarından biri de kalp sağlığını olumlu etkilemesidir.
  • Yürüyüş yapmanın kemiklerin daha güçlü olmasında da oldukça etkili olduğu bilinmektedir. Yani yalnızca evinizin sınırları içerisinde belli hareketler yaparak daha sağlıklı bir iskelet yapısına sahip olabilirsiniz.
  • Yürüyüş yapmak metabolizmanın hızlanmasını sağlayan bir aktivitedir. Metabolizmanın hızlı olması demek de sizin birim zamanda daha çok kalori yakmanızı beraberinde getirecektir. Evde yürüyerek daha çok kalori yakabilir; böylelikle kolaylıkla forma girebilirsiniz.
  • Spor yapmak mutluluk hormonu salgılar. Siz de evde yürüyüş ile mutluluk hormonlarının salınımını artırarak keyif ve neşe dolu bir hayat sürebilirsiniz.
  • Gün içinde kaliteli spor yaparsanız uyku kalitenizin de yaptığınız sporun kalitesiyle doğru orantılı olarak artış göstereceğini söylemek mümkündür. Yani düzenli olarak evde yürüyüş yaparak her gece daha derin bir uyku çekebilirsiniz.
  • Evinizde yürüyüş yaptıktan sonra kendi banyonuzda duş alabilirsiniz. Bu da bedeninizi layığıyla arındırmanızı beraberinde getirecektir. Yani evde duş alarak kendi ürünlerinizle daha iyi temizlenebilirsiniz. Bu da hijyen açısından kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

Evde Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Daha sağlıklı olmak için hayatınıza entegre ettiğiniz spor dalını nerede yapıyorsanız yapın önemli olan kendinizi ne kadar rahat hissettiğinizdir. Bu noktadan hareketle evde yürüyüş yaparken de önemli olan sizin konforunuzdur. Konforlu bir şekilde evde yürümek için aşağıdakilere dikkat etmelisiniz.

  • Öncelikle kıyafetiniz kesinlikle rahat olmalı… Çünkü kendinizi ne denli konforlu hissederseniz o kadar uzun süre verimle evde yürüyüş yapabilirsiniz. Terletmeyen bir kumaştan yapılmış spor kıyafetlerinizi giymelisiniz.
  • Kendinizi ne kadar rahat hissettiğiniz noktasında önemli olan bir diğer unsur da; spor yapacağınız odanın sıcaklığıdır. Çünkü eğer ki yüksek sıcaklıkta bir odada yürüyüşünüzü yaparsanız çok terleme olasılığınız belirecektir. Bu terlilik de sizde çabucak duş alma isteği yaratacaktır. Böylelikle uzun süre spor yapma olasılığınız yok olacaktır.
  • Evde yürüyüş yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer etmen de yaptığınız ayakkabı seçimi olacaktır. Eğer ki ayakkabısız yürüyüş yapmayı düşünenlerdenseniz öncelikle sizi terleyen ayaklarınızın kaymanıza neden olabileceği noktasında uyarmalıyız. Bu nedenle evde yürürken de kesinlikle ayakkabı giymelisiniz. Özellikle yürürken kendinizi rahat hissederek uzun süre keyifle yürümek istiyorsanız size en rahat ayakkabı modellerinin tasarımcısı Skechers’ın Go Walk serisini tercih etmenizi öneririz.

İçeriğimizin başından beri size evde yürüme ile ilgili birçok detay aktardık. Siz de eğer ki spordan uzak bir yaşam sürüyorsanız Leslie’ye bir şans vererek evde yürümeye başlamanızı öneririz. Denerseniz göreceksiniz ki evde yürüyüş gerçekten çok eğlenceli!