Günümüzde sağlıklı yaşam trendlerinin her gün önem kazandığı gözle görülür bir gerçek. Bu durumun farkına varan insanlar da kilo vererek daha sağlıklı ve fit bir hayat sürmeye başlamak istiyorlar. Söz konusu kilo vermek olduğunda akla gelen ilk sporlardan biri de şüphesiz ki; yürüyüş… Çünkü yürüyüş hem oldukça masrafsız hem de gerçekten zayıflama açısından oldukça işlevsel. Bugün bu yazımızda kilo vermek isteyen kişilerin nasıl yürüyüş yapmaları gerektiğine değineceğiz.

Zayıflamak İçin Yürüyüş Nasıl Yapılmalıdır?

Zayıflamaya karar verdiyseniz geriye kalan en önemli 2 şey; beslenme programınızı düzenlemek ve hayatınıza dahil edeceğiniz egzersizi belirlemek olacaktır. Eğer ki yapacağınız spor çeşidine dair verdiğiniz karar yürüyüşse; nasıl yürüyerek kilo verebileceğinizi yazımızın bu kısmında bulabilirsiniz. Kilo vermek için yapılan yürüyüşlerin yararlı olması için gerekenler;

-Yürüyüş günün doğru zamanında yapılmalıdır.

-Yürüyüş çok kısa sürmemelidir.

-Yürüyüş mutlaka diyetle desteklenmelidir.

-Yürüyüş haftada birkaç kez yapılmalıdır.

– Yürüyüş ideal bir tempoda olmalıdır.

-Yürüyüş doğru kıyafet ve ayakkabıyla yapılmalıdır.

Yazımızın kalanında size yukarıda saydığımız maddeleri tek tek açıklayacağız.

Zayıflamak İçin Yürüyüş Hangi Saatlerde Yapılmalıdır?

Yürüyüşün günün hangi zaman diliminde yapılması gerektiği bu sporu yaparak zayıflamak isteyen herkesin merak ettiği konulardandır. Uzmanlar bu konuda her bünye farklılık göstereceği için net bir açıklama yapmayı tercih etmeseler de; sabah saatinde yapılan yürüyüşün zayıflamak açısından daha yararlı olduğu söylenenlerden çıkan ortak bir kanıdır. Sabah yürüyüşünün zayıflama açısından daha faydalı olmasının nedenleri;

-Sabahları hava henüz kirlenmemiştir. Bu da soluduğunuz havanın bol miktarda oksijen içermesini sağlayan etmenlerdendir. Fazla oksijen demek daha düzenli yağ yakımı demektir. Bu nedenle sabahları henüz havanın kirlenmediği zamanlarda yürüyüş yaparak vücudunuzun daha çok yağ yakmasını sağlayabilirsiniz. Bu da zayıflamanızı beraberinde getirecek bir etmen olacaktır.

-Sabah yapılan yürüyüş metabolizmanın hızlanması ve gün boyu da daha aktif olması için oldukça işlevseldir. Aynı zamanda aktif metabolizma beraberinde daha çok yağ yakımı getirecektir. Yani sabah yürüyüş yaparak daha kolay kilo verebilirsiniz.

-Sabah spor yapan insan günlük sporunu günün daha ilk saatlerinde yaptığı için günü mutlu geçirecektir. Bu da daha çok mutluluk hormonu salınımını beraberinde getirecek bir detay olacaktır. Fazla miktarda mutluluk hormonu bireyin çabuk acıkmasını engelleyecek bir unsurdur. Bu da sabah yürüyüşünün nasıl kilo verdirdiğini gözler önüne seren bir diğer etmendir.

Yürüyüş Süresi Ne Kadar Olmalı?

Uzmanların yürüyüş yapanlar için önerdikleri süre minimum 30 dakikadır. Çünkü 30 dakikadan az süren yürüyüşler vücudun yağ yakımına geçmesi açısından yetersiz kalırlar. Bu nedenle yağ yakımı için yapacağınız yürüyüşün miktarı en az 30 dakika olmalıdır. Başlangıçta yürüyüş yapmaya 30 dakika ile başlayarak zamanla bu süreyi uzatabilirsiniz.

Haftada Kaç Kez Yürüyüş Yapılmalı?

Uzmanlar düzenli kilo kaybı yaşamak isteyenlere haftada minimum 3 gün yürüyüş yapmalarını öğütlemektedir. Asıl tavsiye edilen haftada 5 gün yürüyüş yapmak olsa da; uzmanlar 5 gün boyunca yürüyüş yapamayacak yoğunluktaki kişiler için alt sınırı 3 gün olarak belirtmişlerdir.

İdeal Yürüyüş Temposu

Zayıflamak isteyen insanların kafasındaki soru işaretlerini gidermek için açıklamalar yapan uzmanlar; ideal yürüyüş temposuyla ilgili olarak da yürüyüşün bir hedefe yetişilmek isteniyormuşçasına hızlı bir şekilde yapılmasının zayıflamak açısından oldukça işlevsel olacağına değinmişlerdir. Kısacası eğer zayıflamak için yürüyüş yapacaksanız; olabildiğince hızlı hareket ederek birim zamanda daha çok kalori yakmayı hedeflemelisiniz.

Yürüyüş Kıyafeti Nasıl Olmalı?

Yürüyüş kıyafeti seçerken dikkat etmeniz gereken şeylerden ilki; kıyafetinizin oldukça rahat olmasıdır. Çünkü içinde rahat edemediğiniz bir kıyafet sizin yaptığınız spordan keyif almamanıza sebep olacaktır. Bu nedenle yürüyüş kıyafeti seçerken olabildiğince içinde rahat ettiğiniz kıyafetleri tercih etmenizi öneririz. Kıyafet seçerken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da; teri emen kumaşlardan yapılmış giysileri tercih etmeniz olacaktır. Şöyle ki teri emen kıyafetler kendinizi daha rahat hissetmenizi sağlayacak bir diğer etmen olacaktır. Daha detaylı bilgi için “Spor Kıyafeti Nasıl Seçilmeli?” yazımızı okumanızı öneririz.

Yürüyüş İçin Ayakkabı Tavsiyesi

Yürüyüşü hayatınızda bir rutin haline getirmek için dikkat etmeniz gereken noktalardan bir diğeri de; yürüyüş yapmayı düşündüğünüz ayakkabınızın ne kadar rahat olduğudur. Çünkü yürüyüş yaparken bedeninizin en çok yorulacak kısımlarından biri de şüphesiz ayaklardır ve siz ayaklarınıza rahatsız ayakkabılar giyerseniz yürüyüş keyif aldığınız bir spordan çok sevmeden yaptığınız bir işe dönüşür. Bu da yürüyüşü hayatınızda bir rutin haline getirmenizi engelleyecek üzücü bir unsur olacaktır.
Eğer ki yürüyüşü hayatınızın vazgeçilmez bir parçası haline getirerek kilo vermek istiyorsanız seçtiğiniz ayakkabı belirttiğimiz gibi çok rahat olmalıdır. Daha keyifli yürüyüş deneyimleri için tabanlarından Goga Max teknolojisinden yararlanan Skechers’ın birbirinden şık yürüyüş ayakkabılarına göz atmanızı öneririz.