Spor Yapanların Mutlaka Alması Gereken Vitaminler ve Besinler

Her insanın sağlıklı bir birey olarak hayatlarını sürdürebilmesi için vazgeçilmezi olması gereken yegane şey spordur. Sağlıklı yaşam için sporun yanında buna göre beslenmeyi de göz ardı etmemeliyiz. Sporun hangi dalı olursa olsun yapılan antrenmanların ve egzersizlerin yanında mutlaka sağlıklı beslenme listesine sahip olmalıdır. Vücut geliştirmeye yönelik egzersiz yapan kişilerde en önemli beslenme hatalarından birisi, yağ tüketimini aşırı kısıtlamaktır. Spor yapan kişiler günlük enerjilerinin yaklaşık yüzde 20’sini yağlardan sağlar. Bu gibi hatalara düşmemek için sizleri sporcu beslenmesi hakkındaki yazımızı okumaya davet ediyoruz.

Sporcu Beslenmesini Etkileyecek Öneriler

 Spor dalları, takım sporları ve bireysel sporlar olmak üzere ayrılır. Kişi yeteneğine göre seçeceği spor faaliyeti, performansı ve devamlılığı açısından yararlı olacaktır. Okuyacağınız yazımızla, belirli spor dallarının ve gündelik hayatında spor yapanların mutlaka alması gereken vitamin ve besinleri buradan bulabilirsiniz.

Futbolla fazlasıyla ilgiliyseniz:

Futbol ile uğraşanların sağlıklı beslenme listesine göre sabah kahvaltısında, protein ağırlıklı bir beslenme listesi oluşturmaları gerekir. Antrenman programına göre, spor yapmadan en az 2 saat öncesinde öğün tüketilmelidir. Müsabakaların olduğu akşamlarda gün içinde meyvelerin yenmesi sağlıklı olacaktır. Ek olarak C vitamini, B vitamini ve demir takviyesi almak, düzenli olarak yüksek miktarda su içmeleri gerekir.

Voleybol ile ilgilenen sporcular:

Voleybol antrenmanında ve müsabakalarında çok fazla fiziksel ve zihinsel enerji harcanır. Kahvaltıda kalsiyum içeren besinlere ağırlık verilebilir. Kondisyonunuzu kaybetmemek adına enerji verici besinler tercih edilmelidir. Magnezyum, protein, balık yağı ve glikozamin gibi vitaminlerde takım sporlarına fayda sağlayan en iyi besin destekleridir.

 

 

Basketbolla ilgilenen sporcular için:

Bir basketbolcunun antrenman ve maçlarda birçok kas grubu çalışır. Basketbolcuların öğünlerini hiçbir şekilde atlamaması gerekir. Beslenme programınızı düzenlerken, doymuş yağ, şeker ve sodyum alımını sınırlayacak yiyecekleri seçmekte fayda vardır. Bu sporla ilgilenenler karbonhidrat, protein ve bol miktarda sıvı içmesi gerekir. Sodyum, potasyum B12, B3, B1, D ve C vitaminler basketbol sporuyla ilgilenenler için faydalı vitaminlerdir.

Koşudan önce, midenizi rahatsız etmeden size enerji sağlayacak bir şey tüketmeniz gerekir. Bu durumda karbonhidratlara ve lif ile yağı düşük besinler gerekir. Koşuya çıkmadan en az 30 dakika önce bir şeyler tüketmelisiniz ki böylece yoldayken sindirim sıkıntısı yaşamayın. Susuzluk hissetmeden önce sıvı alın ve tek seferde büyük miktarda sıvı almamaya çalışılınmalı. E vitamini almak koşucular için faydalıdır. Bunun yanı sıra iyi beslenmeyle birlikte rahat koşu ayakkabısına sahip olmazsak yeterli performansa ulaşamayız o yüzden sizlere yeni nesil Resalyte® yastıklı orta taban üst düzey koruma ve rahatlıktaki Skechers GOtrail Ultra 3 koşu ayakkabısını öneriyoruz.

 

Bunların dışında profesyonel bir sporcu olmadan da gündelik hayatımızda egzersiz yapıyorsak beslenmenize dikkat etmeniz gerekir. Sağlığın ve performansın devamlılığı için, enerji ve besin öğelerinin yeterli tüketilmelidir. Kas yapımı ve dayanıklılığın artması adına protein ve karbonhidrat alımı önemlidir ve sıvı dengesi sağlanmalıdır. Zira vücut geliştirmeye yönelik egzersiz yapan kişilerde en önemli beslenme hatalarından birisi, yağ tüketimini aşırı kısıtlamaktır. Yağlar vücutta hormonların yapısında bulunmakla birlikte, özellikle bağışıklık sistemi, üreme sağlığı, kemik gelişimi, hücre yenilenmesi ve kan pıhtılaşması gibi temel fonksiyonları olan A, D, E ve K vitaminlerinin vücut tarafından kullanılmasını sağlar. Spor yapan kişiler günlük enerjilerinin yaklaşık yüzde 20’sini yağlardan sağlar.